21 Eylül 2011 Çarşamba


Bugün bir site keşfettim
http://akillibebek.com

4-5 gündür bizimkine bir hal oldu, oyun oynamayı reddediyor, sadece tv izlemek istiyor. Tüm bebek kanallarını seyrine seferber etmiş durumdayım, yeterki ağlamasın diye. Tv yi kapattığımda huysuzlanıyor ağlıyor. Mutfakta olmama sinir oluyor, gelip paçamı çekiştiriyor.
Ne yapsam diye düşünüyorum.
Yetmediğimi, yetesiz olduğumu, gelişimine yeterince yeterlilik gösteremediğimi düşünüyorum...
Kitaplar araştırdım, oynayabileceğim oyunlar
Kitap alsam belki 1-2 dk bakar karıştırır ondan sonra fırlatır atar. Oyun kartları aldım, iyi de bişeydi bana göre. Yararlı olacağını ilgisini çekeceğini düşündüm.

https://www.tethystore.com/yeni/index.php

Siparişimiz geldi. 2 kutu aldım "Eğitici oyun kartları" ve "2 li tamamlama kartları"
Ersagun mutlu oldu ( bir anlık) baktı baktı.. gösterdim isimlerini söyledim oynamaya çalıştım
fırlattı attı
Belki daha küçük diye
Belki de ( en kuvvetli ihtimal) benim küçük sevgilim TV ye fazla alıştı :(
Şimdi ne yapsam ne yapsam diye düşünüyorum?? bu konuda tecrübem, eğitimim yok
Ben acemi hallerimle birşeyler göstermeye çabalarken onun bu ilgisizliği de açıkcası beni bunaltıyor, yıldırıyor..
Bebeğinize mutlaka kitap okuyun diyorlar. Bizimki için bu çook zor biliyorum, elimize geçen herseyi yırtıyoruz fırlatıp ( birde geriye doğru omzunun üstünden hoop arkaya doğru) atıyoruz..

Yıkılmadım ayaktayım :))) mücadeleden vazgeçmicem. artık TV yok. belki günde yarım saat o kadar. Müzik dinleriz napalım. evde bizbize sessiz sedasız sıkılırız da..
Bir süre kalsın ev işleri vs...

Aşağıda akıllıbebek.com un 12-24 ay bebekler için aktivite önerileri var.


Akıllı Bebek - Beyin Geliştirici Aktiviteler

* Çocuğunuzla konuşun. Karşılıklı diyalog zekasını geliştirmenin en basit ve en etkili yoludur.

* Her gün mutlaka kitap okuyun.

* Her şeyi sayın ve her şeyin ismini söyleyin.

* Günde 1 saaten fazla televizyon seyrettirmeyin.

* Kendi kendine yemek yemesini ve bardaktan su içmesini özendirin. Böylece güven ve bağımsızlık duyguları kazanacaktır.

* Beraber şarkı ve tekerlemeler söyleyin.

* Dışarıdaki her türlü aktiviteyi beraber yapın. Markete gitmek gibi mesela. Gördüklerinizi ve yaptığınız şeyleri anlatın.

* Eşyaların renklerini söyleyin.

* Çocuğunuza bir kutu vererek kapağını açması, kapatması, içine objeler doldurması ve boşaltmasını sağlayın.

* Açık, kapalı, içeride ve dışarıda kavramlarını öğretin. Bunun için basit kutulardan faydalanabilirsiniz.

* Büyük motor becerilerini geliştirecek aktiviteler yapın. Örneğin; merdiven inip çıkmak. Bu üst ve alt kavramlarının gelişmesine de yardımcı olur.

* Bu yaştaki çocuklar henüz beraber oynamayı ve paylaşmayı bilmeselerde etraflarında çocuk olmasından hoşlanırlar.

* Ona içine bir şeyler doldurup odada gezdirebileceği, hatta içine girip oturabileceği bir kutu veya sepet verin


Cumartesi Akşamı

Hafta sonu Melis teyzemize gittik.
Yeni evleri gerçekten şirin ve güzeldi. 2 sıra merdivenlerle inilen, çiçeklerin, ağaçların, ferahlığın ve lezzetin bol olduğu bir bahçesi var. Akşam saat 7-7:30 gibiydi gittiğimizde ve bahçede masamız hazırdı, keyif için herşey tamamdı:) Ersagun hariç
veledoşumuz çok fazla insan içine çıkmadığı için kendisi kalabalıktan pek hoşlanmadı. Üstelik onları görmeyeli de epey zaman olmuştu. Bir de bir de ahh o kediler yok mu!!!
Çok korktu onlardan
Afşın da ben de iyi zaman geçirdik ama aynı şeyi Ersagun için söyleyemem. Biz bahçede mangal keyfi yaparken onu salonda TV karşısında bırakmak zorunda kaldım. Onu sakinleştirmemin tek yolu buydu. Çok ağladı çünkü yavrumm içine çeke çeke.
Geç saate kadar kaldık, özlemişim canım arkadaşımı
Melis büyümüş, bizi görünce çok mutlu oldu kocaman açtı gözlerini gülümseyerek tattlım benimm.
Büyüyorlar, çocuk olacaklar sonra genç ...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder